Práčka zobrazí chybové hlásenie EF0, EFo alebo 15-krát zapípa/15-krát zabliká

Naposledy aktualizovaný 4.12.2019 10:32

Problém:

  • Práčka zobrazí chybové hlásenie EF0, EFo alebo 15-krát zapípa/15-krát zabliká  

Vzťahuje sa na:

  • spredu plnené práčky (vstavaná a voľne stojaca)  

Riešenie:

1. Použite menej pracieho prostriedku  

  • Príliš veľa pracieho prostriedku môže spôsobiť nadmernú tvorbu peny. 
  • Vypnite spotrebič a nechajte ho niekoľko hodín postáť, kým pena neklesne, a potom skúste znovu zapnúť spotrebič.    

2. Vyčistite zásuvku na pracie prostriedky  

  • Ak je zásuvka alebo ak sú trysky nad zásuvkou príliš špinavé alebo ak sú pokrtyé vodným kameňom, môže vytekať voda a spôsobovať problémy. 
  • Vyčistite zásuvku na pracie prostriedky podľa pokynov uvedených v návode na použitie a znovu skúste spotrebič zapnúť.
  • Návod na použitie si môžete stiahnuť tu.  

3. Skontrolujte, či sa v spotrebiči nezachytila bielizeň  

  • Oblečenie zachytené medzi tesnením dvierok a sklom môže spôsobiť netesnosť dvierok a voda sa dostane dopredu až na spodok.   
  • Odpojte spotrebič od prívodu vody a napájania, a potom umiestnite na zem za práčku uterák. 
  • Nakloňte spotrebič smerom dozadu tak, aby pred prednným panelom a podlahou bol asi 10-15 cm priestor. 
  • Podržte spotrebič v tejto pozícii asi 30-40 sekúnd, kým nevytečie voda zo spodnej strany na uterák. 
  • Vráťte spotrebič na podlahu a znovu ho pripojte. 
  • Skontrolujte napájanie vody a vypúšťanie. 
  • Skontrolujte, či sú filtre v prívodnej hadici a vo vodovodnom ventile čisté (tam, kde je prívodná hadica naskrutkovaná na spotrebič a na kohútik) 
  • Spustite prací cyklus a skontrolujte, či sa problém vyriešil 

4. Skontrolujte úniky v spodnej časti - filter na vlákna  

  • Vyberte filter a vyčistite ho podľa pokynov v návode na používanie
  • Návod na používanie si môžete stiahnuť tu.
  • Skontrolujte, či nie je filter poškodený.
  • Ak nie je filter na mieste, znovu ho upevnite a pevne utiahnite rukou.  

5. Skontrolujte hadicu prívodu vody  

  • Akýkoľvek únik vody môže spôsobiť to, že sa voda dostane do spotrebiča do blízkosti zadného panelu, preto skontrolujte napojenie hadice prívodu vody ku kohútiku a spotrebiču.
  • V takomto prípade je potrebné nakloniť spotrebič, ako je zobrazené v časti „Skontrolujte zachytenie bielizne v spotrebiči“, aby sa mohol spotrebič znovu zapnúť.  

6. Skontrolujte tesnenie dvierok  

  • Chybu mohla spôsobiť netesnosť tesnenia dvierok spotrebiča.
  • Overíte to otvorením dvierok a skontrolovaním tesnenia dvierok.  
  • Tesnenie by nemalo byť poškodené, prasknuté ani deravé.
  • Ak je na chybe tesnenie dvierok, musí ho vymeniť servisný technik.
  • Spotrebič nepoužívajte, kým nebude opravený.
  • Vypnite prívod vody do spotrebiča.  

7. Kontaktujte autorizované servisné stredisko.

Ak vyššie uvedené tipy nevyriešia problém, odporúčame požiadať o návštevu servisného technika.    

Upozornenie: Neodporúčame používať výrobok, kým sa problém celkom nevyrieši. Odpojte výrobok z napájania a nezapojte ho, až kým ste si nie istí, že je to v poriadku.

 



Pomohol vám tento článok?

Objednajte si servis

Objednajte si servis

V oblasti, v ktorej sa nachádzate, ponúkame službu Fixná cena opravy. O opravu sa postarajú kvalifikovaní servisní technici Electrolux. Spotrebič najprv skontrolujeme, poruchu vyriešime a v prípade potreby vymeníme súčiastky a diely. To všetko už za 174 € pre práčky, sušičky, umývačky a vstavané kávovary alebo 135 € pre chladničky, varné panely, sporáky, rúry, mikrovlnné rúry a odsávače.